ستاد مردمی بزرگداشت شهید خلیلی

شهید علی خلیلی؛ طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر

شهید علی خلیلی؛ طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر

ستاد مردمی بزرگداشت شهید خلیلی

این ستاد به همت جمعی از رهروان و دوستان علی خلیلی ، برای ادامه راهش تشکیل شده است.
شماره پیامک دبیر ستاد:
(جهت کسب اطلاع از برنامه ها و مراسم؛ اخبار و رویدادهای امر به معروف و خصوصاً شهید خلیلی،کافیست نام و نام خانوادگی خود را به سامانه ، پیامک کنید)
پیامک: 590 3000 253 3000
منتظر طرح ها و پیشنهادات شما نیز هستیم.
چنانچه شما نیز در راستای گرامیداشت راه شهید خلیلی (احیای امر به معروف و نهی از منکر) قدم بر میدارید، اماده تعامل با شما هستیم.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۴ مهر ۹۵، ۱۵:۴۹ - محدثه خانوم
    ردیف 66

قطعه 24 بهشت زهرا امروز میزبان یکی از شهدا نسل سوم انقلاب اسلامی بود.

شهید علی خلیلی، طلبه جوانی که پس از 32 ماه تحمل جراحات وارده دعوت حق را لبیک گفت و در قطعه 24 بهشت زهرا در جوار شهیدانی چون علی اصغر وصالی، محمدعلی جهان آرا، احمد کشوری ، حسین فهمیده ، حسن باقری ، حسن طهرانی مقدم به خاک سپرده شد.

به گزارش رجانیوز، مراسم تشییع پیکر شهید علی خلیلی از ساعت 10 مقابل مسجد فاطمةالزهرا (س) نارمک آغاز شد و پس از وداع خانواده با این شهید بزرگوار پیکر آن شهید بر روی دستان مردم تهران تا مقابل مسجد نارمک تهران به حرکت در آمد. پس از اقامه نماز توسط حجت‌الاسلام صدیقی و همچنین ذکر مصیبت اهل بیت (ع) توسط مداحان پیکر شهید علی خلیلی برای به خاک سپرده شدن به بهشت‌زهرا انتقال پیدا کرد.

در این مراسم علاوه بر اقشار مختلف مردم برخی از نمایندگان مجلس همچون حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، علی زاکانی نماینده مردم تهران، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران، حسین طلا نماینده مردم تهران، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، سیدمحمد حسینی وزیر سابق ارشاد، صادق محصولی وزیر اسبق کشور، طلایی عضو شورای شهر تهران، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس و تنی چند از مسئولین انتظامی حضور داشتند.

همچنین در مراسم تشییع در دستان عده‌ای


از حاضران در مقابل مسجد پلاکاردهایی با عنوان "علی‌ها زنده‌اند به فرمان ولی"، "از غفلت مسئولین قوه قضائیه اسفاده کنید و ناهی از منکر را شهید کنید!"، "خون تو فریاد سحر بوده وای از غفلت ما برادر"، "امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی ما است"، "مسولین ماده 8 قانون اساسی را مطالعه کنند" و "قاتل شهید خلیلی اعدام باید گردد" به چشم می‌خورد.

دادگاه چه حکمی برای ضاریبن علی خلیلی صادر کرد؟ 

شهید حجت الاسلام علی خلیلی طلبه جوانی بود که اوایل تابستان سال 90  به دلیل امر به معروف و نهی از منکر چند جوان شرور دچار مجروحیت از ناحیه شاهرگ شد و سرانجام عصر یکشنبه دیدار حق را لبیک گفت.

این حادثه در آن سال برای چندمین بار در پایتخت رخ داده بود ولی ضرب و شتم خلیلی متفاوت شد چرا که پس از ساعتها، بیمارستانها از پذیرش این جوان غرق به خون خودداری می کردند. پس از آن متخلفان به سرعت شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شدند.

ماجرای علی خلیلی به دستگاه قضا کشیده شد و دادستان تهران و دادستان کشور وعده دادند اینگونه جرائم را در لیست جرائم خاص قرار داده و به سرعت رسیدگی کنند ولی این پرونده 300 روز در دادگاههای تهران سرگردان بود تا اینکه بالاخره در اواخر فروردین ماه سال جاری حکم دادگاه برای احسان متهم اصلی پرونده صادر شد.

اسکندری وکیل مدافع علی خلیلی طلبه ناهی از منکر با بیان اینکه آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده در تاریخ 17 اسفند سال 90 در شعبه 1033 مجتمع قضایی شهید قدوسی برگزار شد گفت: قاضی دادگاه متهم ردیف اول پرونده را تنها به 3 سال حبس و همچنین پرداخت 35 میلیون تومان دیه محکوم کرده است. پس از صدور رای خانواده علی خلیلی از طریق وکیل خود به دادگاه تجدید نظر اعتراض کرده و پرونده وارد دادگاه تجدید نظر شد.

مشتاق‌فر مادر شهید علی خلیلی بعد از گذشت یک سال از این حادثه در آن زمان در گفتگو با مهر گفت: اعتراض ما به دیه نیست زیرا اساس خواسته ما رسیدگی به موضوع دیه نیست بلکه می‌خواهم بدانم آیا مجازات جرم و اقدامی که فرزند من به خاطرش به آن دنیا رفت کافی است. قوه ‌قضائیه باید پاسخ دهد که چرا این حکم را که هیچ قاطعیتی در آن وجود ندارد و احتمال تکرار جرم را ممکن می‌کند، صادر کرده است.

در همین حال آیت‌الله محمدکاظم صدیقی رئیس دادگاه انتظامی قضات در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید علی خلیلی، با اشاره به مطالبه عمومی مردم برای تعقیب قضایی ضارب این شهید گفت: آنطور که به من گزارش داده‌اند دستور تعقیب مجدد ضارب علی خلیلی صادر شده است.

وی افزود: در این‌باره با تقاضای تجدیدنظر خانواده وی امکان محاکمه مجدد ضارب و تعیین حکم جدید وجود دارد.

این در حالی است که پیش از این رئیس قوه قضاییه از برخورد قاطع دستگاه قضا با حاملان سلاح سرد و حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر خبر داده بود.

رئیس دستگاه قضا اواسط مردادماه سال 92 در جلسه مسئولان عالی قضایی گفته بود: تاکنون درباره عمل به امر معروف و نهی از منکر با وجود صراحت قانون اساسی و تصریح شرع و دین مقدس اسلام تلاش جدی صورت نگرفته است، بنده ضمن اعلام حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از برخورد اراذل و اوباش با این افراد متأسفیم و تأکید داریم که دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید برخورد با متعرضان به آمران به معروف و ناهیان از منکر را در دستور کار قرار دهند.

حال باید منتظر بود و مشاهده کرد قوه قضاییه با قاتلان طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر چه برخوردی خواهد کرد؟

نظرات  (۱)

قوه قضائیه منتظر شما هستیم.

به جمع بیانی ها خوش آمدید.
سلام از نام وبلاگ معلومه خیلی عالی میشه مرسی عزیز دل
از راه اندازی این وبگاه
به وب بنده هم سر بزنید اگه لایق دیدید.
عیدتون مبارک و شهادت حضرت فاطمه (س)دخت نبی بر شما و تمام شیعیان تسلیت باد.
تبادل لینک هم مایل باشید در خدمتم

------------------------------------------------
آچار فرانسه بلاگ .آی آر آری آموزش کاملا تصویری تگ های بلاگ . آی آر
به صورت کاملا عملی و تست شده

منتظر شما هستیم بخش 1 با آدرس

http://unit-sardroud.blog.ir/post/322

آماده و تکمیل شده است.

موضوع آچارفرانسه صفحه بندی مطالب وبلاگ های بلاگ.آی آر

کاری از گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی