ستاد مردمی بزرگداشت شهید خلیلی

شهید علی خلیلی؛ طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر

شهید علی خلیلی؛ طلبه آمر به معروف و ناهی از منکر

ستاد مردمی بزرگداشت شهید خلیلی

این ستاد به همت جمعی از رهروان و دوستان علی خلیلی ، برای ادامه راهش تشکیل شده است.
شماره پیامک دبیر ستاد:
(جهت کسب اطلاع از برنامه ها و مراسم؛ اخبار و رویدادهای امر به معروف و خصوصاً شهید خلیلی،کافیست نام و نام خانوادگی خود را به سامانه ، پیامک کنید)
پیامک: 590 3000 253 3000
منتظر طرح ها و پیشنهادات شما نیز هستیم.
چنانچه شما نیز در راستای گرامیداشت راه شهید خلیلی (احیای امر به معروف و نهی از منکر) قدم بر میدارید، اماده تعامل با شما هستیم.

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۱۴ مهر ۹۵، ۱۵:۴۹ - محدثه خانوم
    ردیف 66

به گزارش پایگاه خبری انصارحزب الله ، علی خلیلی طلبه ناهی از منکر عصر روز یکشنبه در بیمارستان بعثت پس از تحمل درد و بیماری به شهادت رسید.

۲۵ تیر ماه سال ۱۳۹۰ حادثه‌ای دردناک در یکی از محلات شرق تهران رقم خورد که در این حادثه جوان ۱۹ ساله‌ای به نام علی خلیلی در حین بازگشت از هیئت در حالی که همراه چند نفر از شاگردان یک مدرسه بود به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت. 



خلیلی توسط یک نفر از افراد شرور منطقه از ناحیه گردن و قسمت شاهرگ دچار جراحت شد و بیش از ۱۵ دقیقه در خون خود می‌غلتید.

پیکر شهید ناهی از منکر حجت الاسلام علی خلیلی امروز سه شنبه ۵فروردین از مقابل مسجد النبی نارمک پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله صدیقی به سمت قطعه شهدای بهشت زهراتشییع شد.

در دستان عده‌ای از حاضران در مقابل مسجد پلاکاردهایی با عنوان «امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی ما است»، «قاتل شهید خلیلی اعدام باید گردد»، «علی‌ها زنده‌اند به فرمان ولی»، «از غفلت مسئولین قوه قضاییه است که چنین اتفاقاتی می‌افتد و مسئولین در خوابند» به چشم می‌خورد. همچنین تنی چند از مسئولین نیز در جمع مردم حضور یافته‌اند.

جمعی از شرکت کنندگان در مراسم تشییع علی خلیلی از قوه قضائیه خواستار محاکمه مجدد عامل این حادثه شدند.



در بیانیه‌ای که در این مراسم قرائت شد یکی از دوستان علی خلیلی خطاب به مسئولان قوه قضائیه گفت: برای یکی از ورزشکاران حادثه ای پیش آمد که ما شاهد بودیم دستگاه قضایی به سرعت به آن پرونده رسیدگی کرد و برای آن ضارب حکم قصاص صادر کرد اما درباره علی خلیلی آیا جزای ضارب تنها ۳۲ میلیون تومان دیه و یکی دو سال زندان است؟

احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت شهید علی خلیلی در راستای زنده کردن امر به معروف و نهی از منکر و وظیفه مسئولان در قبال این مسئله گفت: بسیاری از مشکلات اینچنینی دلایل فرهنگی دارد که باید به آن رسیدگی شود.

وی افزود: اگر در جامعه‌ای قبح کارهای زشت ریخته شود و برخوردی با این مسئله صورت نگیرد ما شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در جامعه یکسری ارزش‌های مهم وجود دارد که باید همواره پاس داشته شود.





حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به شهادت شهید علی خلیلی شهید امر به معروف و نهی از منکر گفت: در بحث شهادت این عزیز بزرگوار چند نکته باید مدنظر قرار بگیرد نکته اول عدم پذیرش این عزیز بزرگوار از سوی برخی مراکز درمانی بود که این مسئله به هیچ عنوان در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست و البته نکته انسانی نیز محسوب نمی‌شود.

وی افزود: نکته بعدی درخصوص نحوه برخورد با چنین مسائلی از سوی قوه قضائیه و همچنین مجلس است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: تمام مردم عزیز در مقابل شهادت چنین بزرگواری احساس مسئولیت می‌کنند نباید فضا به گونه‌ای باشد که یک مجری امر به معروف و نهی از منکر اینگونه از سوی اراذل مورد حمله قرار بگیرد و چنین اتفاقی روی دهد.

شریعتمداری گفت: مجلس باید اصل هشتم قانون اساسی را که مربوط به امر به معروف و نهی از منکر است و باید برای آن قانون وضع کند و قانون دقیقی برای آن تنظیم شود.

وی افزود: از سوی دیگر قوه قضائیه باید برای رسیدگی به اینگونه امور و به خصوص موارد مرتبط به امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل دهد.

مدیرمسئول کیهان ادامه داد: موضوع نباید به دست برخی قضات که به جوانب مختلف موضوع آگاه نیستند بیفتد و باید اینگونه مسائل در دست قضات ویژه‌ای که آشنا به اینگونه مسائل هستند تمرکز پیدا کند.



علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مطالبه عمومی مردم درباره پیگیری مجازات قاتل شهید خلیلی گفت: باید این مسئله را به صورت دقیق از طریق دستگاه قضایی دنبال کرد تا کار به نتیجه برسد.

وی افزود: مجلس نیز به صورت جدی پیگیر بحث پیگیری قضایی پرونده قاتل شهید خلیلی را دنبال خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: باید تمامی کارها از طریق مسیر قانونی و در چارچوب قوه قضائیه دنبال شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی